Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Danske Bankin Ystävänpäivän syrjintälahja yksisarviselle

Lisätty 15.02.2024

Lopullinen tuho – Päivittyvä jatkotrilleri 

 

 

Päivitys 5.5.2024

 

Peruin rikosilmoituksen huhtikuussa 2024. Saimme kahden kuukauden taistelun jälkeen pöytälaatikkoon siirtyneelle yrityksellemme yrityspankkipalvelut käyttöömme ko. pankista.

Pankin harjoittama syrjintä ja/tai täydellisen epäonnistunut viestintä ja asiakkuuden avausprosessi tulivat kuitenkin omasta puolestamme todistettua. Pankki ei avausprosessissa suostunut kommunikoimaan kanssani asianmukaisesti – kun vaadin palvelupakettiin erästä siihen kuuluvaa peruspalvelua, pankki ei suostunut lisäämään sitä sopimukseen, ennen kuin yrityksemme toinen yrittäjä, jonka ”pankki tuntee ennestään”, otti samasta asiasta pankkiin yhteyttä. Vasta sen jälkeen palvelu lisättiin sopimukseen. Tämä todistaa Danske Bankin syrjivän asiakkaitaan valikoidusti henkilökohtaisten ominaisuuksien sekä pankin omien ennakkoluulojen perusteella. Niin kuin muutkin pankit tekevät.

Pankkitunnusten saaminen vaati lopulta konttorikäynnin etelässä (ja asun Lapissa) koska pankki ei kyennyt lähettämään niitä oikeaan osoitteeseen eikä posti ohjaamaan saantitodistuskirjettä oikeaan paikkaan. Konttorikäynnin olisi voinut hoitaa muuallakin mutta Danskella ei ole ollenkaan konttoria Lapissa, ja lähin konttori on noin 200 km päässä jossain kaupungissa, missä en elävänä enkä kuolleena vieraile, joten kävin konttorissa etelässä, kun oli muutakin asiaa pääkaupunkisedulla.

Yhden plussan voi antaa konttorikäynnistä; se onnistui jonottamalla ilman ajanvarausta, vaikka konttorien aukioloajat ovat kääpiömäiset. Jos verrataan vaikka saman kokoluokan kilpailijaan hordeaan (sillä on varmasti jokin muukin nimi), joka ei nykyisin tarjoa konttoripalveluita käytännössä ollenkaan (ja vaatii silti asiakkailta konttorikäyntejä asioiden hoitamiseksi, mikä on mahdotonta koska konttoreita ei ole, ja jos on, niissä ei voi hoitaa asioita muutoin kuin varaamalla ajan tavoilla, jotka eivät ole esteettömiä eivätkä kaikkien saavutettavissa), Danske Bank on sentään tässä asiassa palvelutasossa vielä askeleen edellä.

Hilpeänä yksityiskohtana tähän väliin voi mainita, että Danske kuin myös tähän mennessä muut pankit paitsi hordea, ovat konttorikäynneillä toimineet ja palvelleet suunnilleen normaalisti (kun sinne konttoriin vihdoin on pitkällisten prosessien kautta päässyt asioimaan), ja pankkiasiat on hoidettu konttoreissa omissa huoneissaan asiakkaiden yksityisyyttä kunnioittaen ovet suljettuina. Hordean konttoreissa asiakastapaamisiin tarkoitettujen huoneiden ovet kuulemma pidetään varmuuden vuoksi auki, tätä on kysytty siellä asioidessa, ja perustelu oli jotain mutinaa turvallisuudesta (voisi kysyä kenen?). Hordea pelkää asiakkaitaan aivan hulluna, ja siihen on kyllä syytäkin, ottaen huomion ko. pankin ”palveluiden” laaduttomuuden ja tasottomuuden, tai oikeammin sen, että pankki väittää olevansa yrityksille ja yksityishenkilöille peruspankkipalveluita tarjoava pankki, mitä se ei käytännössä ole, vähän niin kuin täysi feikki ja vain netissä runkkaava holvi.

Palataan takaisin asiaan.

Sitä ei tietenkään voi tietää, miten kauan palvelut toimivat. Pankit voivat täysin mielivaltaisesti ennalta ilmoittamatta heittää (yritys) asiakkaan ulos, ja sulkea kaikki palvelut. Joten yrityspankkipalvelut ovat käytössämme toistaiseksi.

Rikosilmoituksen perumisesta en ole saanut mitään vahvistusta. Väkivaltakoneisto on oletettavasti jo alun perin viskannut ilmoituksen roskiin, ja tuskin enää paperisilppurista sitä kaivaa. Mikä on tyypillinen rikosilmoitusten käsittelykulku. Vastuu oikeuden hakemisesta ja saamisesta sysätään aina asiakkaille ja yksilöille, ja yleensä lopulta ainoa vaihtoehto on omakustanteinen siviilioikeudenkäynti ilman puolustavaa juristia koska juristit pelkäävät pankkeja jopa vielä enemmän kuin pankit asiakkaitaan.

Jos asiassa ilmenee muutoksia, pyrin aikanaan päivittämään niistä.

 

 

 

Päivitys 16.2.2024

 

Tästä tapauksesta tulikin mielenkiintoinen. Normaali yrityspankkipalveluiden avaamisyritys muuttui erikoisia käänteitä sisältäväksi lähes-trilleriksi.

Kun pankki oli lähettänyt 14.2.2024 ystävänpäivätoivotuksena yrityspankkipalveluiden hylkäämisviestin, alkoi tapahtua.

Ensinnäkin reklamoin asian pankille välittömästi sähköpostitse. Sen jälkeen tein heti samana päivänä rikosilmoituksen koska tämä oli suunnilleen sadasmiljoonas kerta, kun vastaavaa syrjintää on tapahtunut, ja en enää nykyisin jää odottelemaan, vaan vedän kaikki viranomais- ja muutoksenhakukanavat saman tien läpi.

Sitten 15.2.2024 tapahtuikin kummia. Seuraavassa screenshotteina Danske Bankin vastaus reklamaatiooni.

 

 

Pankin "pikku moka" viesti 2/4 Pankin "pikku moka" viesti 2/4

 

Pankin "pikku moka" viesti 2/4 Pankin "pikku moka" viesti 2/4  

Pankin "pikku moka" viesti 3/4 Pankin "pikku moka" viesti 3/4

 

Pankin "pikku moka" viesti 4/4 Pankin "pikku moka" viesti 4/4

 


No niin. Perataanpa pankin viesti.

Ensinnäkin pankki kerrankin hetkellisesti myönsi epäonnistuneensa täydellisesti viestinnässä ja yritysasiakkuuden avaamisprosessissa.

Mutta sanamuoto: ”moka”. Siis jumalauta olin kuolemassa kohtaamani sadanmiljoonannen syrjintähyökkäyksen jälkeen, käytännössä on megaluokan ihme, että olen tässä kirjoittamassa tätä, ja pankin mielestä asiakkuuden eväämisviestissä kyseessä oli ”pikku moka”, joka ilmeisesti johtui vielä automaattisesta päätöksenteosta. Alkuperäisestä pankin yritysasiakkuuden eväämisviestistä sai sen käsityksen, että asiaa oli käyty huolellisesti läpi ihmisten toimesta, mikään viestissä ei viitannut siihen, että kyseessä olisi pelkästään automatisoidun prosessin tulos (ko. viesti screenshotteina tuolla alempana).

Pankkien viestinnässä ei useinkaan ole päätä eikä häntää eikä mitään siltä väliltä mutta kyseinen tervemenoa-viesti veti jopa tuossa kategoriassa yli asteikon.

Pikku moka -viesti taas on kuin suoraan jonkun valtakunnan työhaastattelun läpäisseen virnuilevan trikoopellen olankohautuskuittaus ”sori siitä”. Jumalauta oikeasti. Vastaavaa suoltoa lähtee vain täydellisen etuoikeutetuista biologisen miehen kehoista; sohitaan tikulla ympäriinsä miten sattuu, häivytään sen jälkeen vähin äänin paikalta, eikä missään tapauksessa oteta vastuuta yhtään mistään. Joskus ysikymppisenä sitten saatetaan myöntää raiskanneensa, hyväksikäyttäneensä ja tuhonneensa läpi elämänsä kohdalle osuneita kehoja, ja selitellään "juu, mu (na) lla oli käyttöliittymässä jokin pieni häiriö". Varmasti ysikymppisenä maan vetovoima on jo parantanut häiriön mutta sitä ennen vain pikku mokia, hehe, vittu.

Rasti oli siis yritysasiakkuushakemuksessa ollut väärässä ruudussa tai jokin luku väärä. Onko pankeissa enää ollenkaan älyllistä elämää vai onko sitä koskaan ollutkaan? Pitikö digitalisaation helpottaa kaikkien elämää, ja estää tällaiset ”epäinhimilliset erehdykset”?

Kiinnostavaa pankin moka-viestissä on se, että pankki myönsi julkisen salaisuuden sen osalta, että 0-liikevaihtoinen yritys ei ole sille kannattava. Danske Bankin yritysten peruspankkipalveluiden minimihinta sen sijaan on korkea 25 e/kk, se on markkinoiden korkeimpia ellei korkein. Tuolla hinnalla pankki pystyy pitämään asiakkainaan suurta kasaa pöytälaatikkoyrityksiä, eikä pitäisi olla valittamista asiakkaiden suuntaan eikä tarvitse syrjiä pelkän olemassaolon perusteella, niin kuin pankit yleensä tekevät, niin yritysten kuin yrittäjien ja luonnollisten henkilöiden kohdalla.

Yksi syy, miksi halusimme alun perin hankkiutua Dansken (yritys) palveluista eroon ja vaihtaa pankkia (mikä on yrityksille tässä maassa tehty mahdottomaksi), on pankin jatkuva säätäminen, ihan joka asiassa. Se vaikuttaa läpäisevän koko organisaation ja kaikki toiminnot. Eikä ole mikään yksittäinen ilmiö, vaan ko. pankki on historiansa aikana ollut otsikoissa milloin mistäkin; palvelut eivät toimi, asiakkaat eivät pääse kirjautumaan, asiakkaiden tilejä tyhjennetään, koko pankki on tyyliin kaatumassa jonkun pikkuisen teknisen vian takia. Häsääminen on Danskessa ollut jatkuvaa. Mikä organisaatiossa oikein mättää, kun sama meno jatkuu vuosi toisensa jälkeen?

Pankkien kannattaisi lievästi sanoen tehdä vähintään edes viestinnälleen joitakin yksinkertaisia perusparannuksia. Näissä meille saapuneissa Dansken viesteissä on lähes kaikki pielessä, ja viestit vilisevät ristiriitaista sisältöä ja ristiin meneviä lausumia. Pankit voisivat palkata jonkun kaltaiseni asiakkaan konsultiksi hiomaan asiakasviestintäänsä kuntoon, hintani pankkikonsultaatioista on 250 e/h + alv *vink*. Käytännössä teen tässä koko ajan ilmaista ja vapaasti hyödynnettävää työtä pankeille asiakaskohtaamisen ja asiakasviestinnän merkityksestä pankkien toiminnalle ja imagolle.

Mikään ei ole palveluita tarjoaville yrityksille ja organisaatiolle tärkeämpää kuin viestintä. Ja viestintä niin, että viesti saapuu vastaanottajan tajuntaan mahdollisimman saman sisältöisenä kuin lähettäjä on sen tarkoittanut. Asiakaskokemukset ovat niiden potentiaalin ymmärtäville tahoille kultaa, millä pystyy ylläpitämään ja kehittämään myönteistä ilmapiiriä, palveluita ja yrityskuvaa. Kokemuspohjainen tieto on ainoaa todellista ja merkityksellistä tietoa.

Nyt kun rikosilmoitus pankin harjoittamasta syrjinnästä on tehty, on täysi arvoitus, miten asia etenee. Infosin tietysti heti tutkintapyyntöä käsittelevälle taholle muuttuneen tilanteen eli sen, että kyse ei olekaan välttämättä syrjintärikoksesta, vaikka se on siltä alusta asti vaikuttanut. Seuraavaksi on vuorossa asian selvittely myös pankin kanssa, minkä uskon johtavan alkuperäiseen lopputulokseen eli syrjintään ja yritysasiakkuuden avaamisen estämiseen. Uskon että käymme myös oikeudessa debattia blogini ja muiden julkaisukanavieni sisällöstä, kun pankki tai pankit tajuavat ”mokanneensa” ihan oikeasti, ja niiden päivänvaloa kestämättömät toimintatavat ovat päätyneet julkisuuteen. Ei kannata syrjiä, vähätellä, mitätöidä eikä huijata asiakkaita, se on varmin tie julkiseen puintiin. 

Että tällaisia asioita taiteilija ja mikroyrittäjä joutuu taukoamatta selvittelemään. Mihinkään muuhun ei näiden toistuvien tapausten jälkeen jää aikaa eikä energiaa. Syrjintäkokemukset vievät työkyvyn ja kaikki energiat hyvin tehokkaasti. Kaksi muuta pankkia ovat sitten todistettavasti ja oikeasti syrjineet, niiden tapaukset ovat vielä kesken, selostukset löytyvät tuolta toisesta Kansalaisaloite-kirjoituksesta.

Yrittäjien välit saatiin ainakin hetkellisesti kuntoon. En säästele sanojani enkä pyytele anteeksi, kun taistelen henkeni, terveyteni, elinkeinoni ja yritykseni puolesta sekä haen oikeutta itselleni tai muille. Vihaa ja Rakkautta täysillä joka asiassa, aina ja ikuisesti. Roskalaatikko kyllä tulee vastaan, samoin omaisuuteni realisointi, ne vain viivästyivät muutaman minuutin. 

 

 

~ To be continued, jos olen hengissä ~

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Alkuperäinen 15.2.2024 teksti alkaa tästä

 

Ajattelin viettää rauhallista Ystävänpäivää. Ja toivottaa vaikka rauhaa ja Rakkautta muutamille henkilöille. Toisin kävi.

Danske Bank päätti kaataa sementtiä muiden pankkien toimesta jo haudatun arkkuni päälle.

 

Jouduimme yrityksenä ja itse yrittäjänä eli luonnollisena henkilönä Danske Bankin syrjimiksi, yrittäessämme avata yrityspankkitiliä ja yrityksen peruspankkipalveluita.

 

 

Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 1/4Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 1/4

 

Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 2/4Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 2/4

 

Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 3/4Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 3/4

 

Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 4/4Danske Bank, yritysasiakkuuden avaamisen estäminen, screenshot 4/4

 



Tämä syrjintätapaus tuhosi myös lopullisesti yrittäjien välit. Toinen yrittäjistä, lähiomaiseni, on ko. pankin henkilöasiakas, ja vähintä, mitä tyyppi olisi voinut tehdä, olisi ollut sanoa henkilökohtaiset pankkipalvelunsa irti, ja siirtyä solidaarisuuden osoituksena toiseen pankkiin. Mutta ei. Tyyppi ei tajua yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta yhtään mitään, ja on tasan samanlainen rahannussija kuin pankit, rakastaa vain ja ainoastaan rahaa. Annoin valita joko minun tai rahojen väliltä, ja tyyppi valitsi rahat, niin kuin arvata saattoi.

Nyt on sitten syrjintätaistelun lisäksi edessä yrityksen jako, muiden omistusten jako ja lopullinen realisointi. Siihen menee sekä yrityksen rahat että loput omista pääomistani. Tuho on täydellinen, ja kattaa koko elämäntyöni ja pankkien takia jo menetetyn tulevaisuuden, samoin isäni koko elämäntyön. Taiteen säilyttäminen roskalaatikossa asuessa on hankalaa.

Syrjinnän vaikutukset ovat laajoja, niin kuin tässä voi huomata, ne katkaisevat lopullisesti henkilöiden välit. Syrjintää kokemattomat eivät tiedä, millaista on olla jatkuvan vähättelyn, mitätöinnin ja toiseuttamisen kohteena. Niiden vaikutus yksilön elämään ja lähipiiriin on mittava ja kohtalokas.

 

 

Tapahtumakuvaus, osa syrjinnästä tekemääni rikosilmoitusta


Pankki ei ole perustellut miksi yrityspankkitiliä ja yritysasiakkuutta ei ole voitu avata, joten kyseessä ei voi olla muu kuin yrittäjään henkilöinä kohdistuva syrjintä.

Lähetimme Danske Bankiin yritysasiakkuuden avaamishakemuksen 3.2.2024. Danske Bankilta saapui 14.2.2024 sähköposti yritysasiakkuuden avaamisen eväämisestä.

 

Syrjintä henkilöäni kohtaan tuli edellä mainitussa päätöksessä todistettua konkreettisesti, koska meillä yrityksenä oli ollut vielä muutama viikko sitten Danske Bankissa kaikki yrityspankkipalvelut käytössämme, toinen yrittäjistä (en minä) irtisanoi asiakkuuden.

Sanoimme palvelut irti koska arvelimme ettemme tarvitse niitä pöytälaatikkoon siirtymisen jälkeen. Tulimme kuitenkin toisiin ajatuksiin, ja halusimme avata yrityspankkitilin uudelleen. Pankki esti yrityspankkitilin ja -palveluiden avaamisen ilmaan mitään perusteltua syytä.

Tällä kertaa halusimme avata yritystilin ja yrityksen pankkipalvelut myös yrityksen toisen yrittäjän eli minun nimelläni, koska aiemmin yrityksen Dansken pankkipalvelut olivat olleet vain toisen yrittäjän käytettävissä, joka on ollut pankissa myös kuluttaja-asiakkaana, toisin kuin minä. Yrityksen pankkipalveluiden on tietysti tarkoitus olla yhdenvertaisesti molempien yrittäjien käytössä.

Miten on mahdollista, että sama pankki, missä meillä oli hetki sitten ollut käytössämme kaikki pankkipalvelut, ei enää avannut tasan samoja palveluita uudelleen, ja ilman että yrityksen ja yrittäjien tiedoissa oli välissä muuttunut mikään?

Kyseessä on pelkästään Danske Bankin yrityksen takana olevaan yrittäjään kohdistama syrjintä. Yrityspankkitilien avaaminen on pankeille täysin riskitöntä, joten on absurdia, että pankit kieltäytyvät syrjintäperusteisesti asiakkaista, jotka niiden toiminnan rahoittavat.

En ole Danske Bankin kuluttaja-asiakas, joten pankilla ei ole olemassa muita henkilööni liittyviä tietoja. Tämä huomioon ottaen on selvää, että pankki on etsinyt netistä tietoa minusta henkilönä, ja päättänyt löydösten perusteella syrjiä ja estää yritysasiakkuuden avaamisen.

Olen muinoin aiemmassa elämässäni testannut Danskea yksityishenkilönä, silloin henkilötiedot olivat eri, niin kuin transihmisillä usein, ja jo silloin jouduin toteamaan pankin köyhyyden ja kyvyttömyyden myös henkilöasiakkaiden pankkipalveluissa. Kun tuli aika hankkia muutaman satasen luottokortti, Danske oli niin köyhä, ettei pystynyt myöntämään sitä. Poistin itseni pankista saman tien, ja hain luottokorttia kahdelta muulta pankilta, ja sain sen ilman mitään ongelmia kymmenen kertaa korkeammalle summalle kuin Danskesta hakiessani. Luitte oikein; kymmenen kertaa korkeammalle summalle. Hyvä todiste siitä, miten ko. pankki kohtelee asiakkaitaan.

Yrityksenä meillä oli myös vielä viime vuonna rahasto Danskessa, mihin Danske oli aikoinaan yritystämme huijannut sijoittamaan. Rahasto oli täysin järjetön; siinä ei ollut minkäänlaista tuottoa, vaan rahastossa oleva summa pysyi vuosien saatossa muuttumattomana. Ainoa mitä rahastolle pystyi tekemään, oli myydä sitä pois osa kerrallaan, niin kuin lopulta teimme. Ja myynnistä pitää totta kai maksaa veroja. En itse ollut rahastoa hankkimassa, joten en tiedä miten ja millä perusteilla pankki on sen onnistunut yrityksellemme markkinoimaan. Se oli joka tapauksessa ko. pankilta kuvottava huijaus mikroyritystä ja yrittäjiä kohtaan.

 

Kun rahastohuijaaminen ei vielä pankille riittänyt, pankin piti alkaa syrjimään.

Moninkertaisesti marginaalissa olevana voin arpoa henkilööni kohdistuvat syrjinnän syyt, joita ovat vähintään seuraavat; sukupuoli, sukupuolen ilmaisu, suuntaus, identiteetti, keho, terveydentila (mm. valo- ja sähköherkkyys), taiteellinen toiminta, mielipiteet sekä etu- ja/tai sukunimi. Nämä kaikki ovat minusta henkilönä julkisesti saatavilla olevaa tietoa (esim. tällä nettisivullani, jota pankit ahkerasti koluavat muna kädessä), joihin Danske Bank yrityspankkipalveluiden avaamisen estämissähköpostissaan viittaa ”julkisesti saatavilla oleviin asiakastietoihin”.

 

Yhdenvertaisuuslaki ja rikoslaki kieltävät yksiselitteisesti syrjinnän kaikissa muodoissaan:

 

Yhdenvertaisuuslaki

3 luku

Syrjinnän ja vastatoimien kiellot

8§

”Syrjinnän kielto

Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.

Välittömän ja välillisen syrjinnän lisäksi tässä laissa tarkoitettua syrjintää on häirintä, kohtuullisten mukautusten epääminen sekä ohje tai käsky syrjiä.”

 

3 luku

10§

Välitön syrjintä

”Syrjintä on välitöntä, jos jotakuta kohdellaan henkilöön liittyvän syyn perusteella epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta on kohdeltu, kohdellaan tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa.”

 

 

Rikoslaki

47 luku (21.4.1995/578)

Työrikoksista

11 § (13.11.2009/885)

”Syrjintä

Joka elinkeinotoiminnassa, ammatin harjoittamisessa, yleisönpalvelussa, virkatoiminnassa tai muussa julkisessa tehtävässä taikka julkista tilaisuutta tai yleistä kokousta järjestettäessä ilman hyväksyttävää syytä

1) ei palvele jotakuta yleisesti noudatettavilla ehdoilla,

2) kieltäytyy päästämästä jotakuta tilaisuuteen tai kokoukseen tai poistaa hänet sieltä taikka

3) asettaa jonkun ilmeisen eriarvoiseen tai muita olennaisesti huonompaan asemaan

rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, sukupuolisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden tai terveydentilan taikka uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava, jollei teko ole rangaistava työsyrjintänä tai kiskonnantapaisena työsyrjintänä, syrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.”

 

 

Danske Bank on rikkonut sekä yhdenvertaisuuslakia että rikoslakia asettaessaan yrittäjän henkilönä eri arvoiseen asemaan yrityspankkipalveluiden saatavuuden osalta, ja tehnyt lisäksi yrittäjästä henkilönä paikkaansa pitämättömiä oletuksia.

 

Asiakkuuden avaamisviesteissään Danske Bank on kahteen kertaan ennen kielteistä päätöstä antanut ymmärtää, että asiakkuuden avaamiselle ei ole esteitä, ja asiakkuus avataan välittömästi, kun kaikki dokumentit on allekirjoitettu. 


Kuten seuraavista pätkistä käy ilmi;
Käsittelemme sopimuksen ja aktivoimme palvelut.” Joko em. oli tarkoituksellisesti huono vitsi asiakkaita kohtaan, ja peräti kahteen kertaan, tai sitten myös pankin viestinnässä on jotain pahasti pielessä.

 

Otteet em. sähköposteista (koko sähköpostit saatavana allekirjoittaneelta):

5.2.2024 Tuntemistiedot Danske Bankista on allekirjoitettu:

---------- Edelleenlähetetty viesti ----------
Lähettäjä: 32PM Allekirjoituspalvelu <no-reply.allekirjoituspalvelu@danskebank.fi>
Päiväys: maanantai 5. helmikuuta 2024
Aihe: Tuntemistiedot Danske Bankista on allekirjoitettu
Vastaanottaja: zenith.suikkari@gmail.com

Hei,

sopimus JÄÄMYRSKY SINIMARJA ZENITH SUIKK on nyt allekirjoitettu. Käsittelemme sopimuksen ja aktivoimme palvelut.

 

6.2.2024 Itse annettu verotodistus Danske Bankista on allekirjoitettu:

---------- Edelleenlähetetty viesti ----------
Lähettäjä: 32PM Allekirjoituspalvelu <no-reply.allekirjoituspalvelu@danskebank.fi>
Päiväys: tiistai 6. helmikuuta 2024
Aihe: Itse annettu verotodistus Danske Bankista on allekirjoitettu
Vastaanottaja: zenith.suikkari@gmail.com

Hei,

sopimus Rks-Tietopalvelu Oy on nyt allekirjoitettu. Käsittelemme sopimuksen ja aktivoimme palvelut. 

 


Muita dokumentteja Danske Bank ei lähettänyt allekirjoitettavakseni, joten kaikki pankin pyytämät dokumentit on toimitettu sille asiakkuuden avaamisyrityksen yhteydessä. Toinen yrittäjä ei käsittääkseni saanut yhtään asiakirjaa allekirjoitettavaksi koska ko. pankin kuluttaja-asiakkaana ja aiemmin yritysasiakkaana hänen henkilötietonsa ja asiakastietonsa ovat jo pankilla, eikä häneen viittaavia, syrjinnälle altistavia henkilökohtaisia tietoja löydy netistä, toisin kuin omalla kohdallani. Molemmilla yrittäjistä on oikeus edustaa yhtiöitä yksin sekä nimenkirjoitusoikeus.


Yrityksen ja meidän kahden sen taustalla olevan yrittäjän / yrityksen omistajan / tosiasiallisten edunsaajien tiedot ovat täysin puhtaita, mikään ei ole esteenä yrityspankkitilin avaamiselle. Olemme harjoittaneet rehellistä yritystoimintaa yhtäjaksoisesti 40 vuotta.

Yrityksemme on nyt jäämässä pöytälaatikkoon parin kuukauden sisällä eli liiketoimintamme loppuu, mikä on täysin normaali ja hyvin tyypillinen osa monien yritysten kehityskaarta. Se ei kuitenkaan poista yrityspankkitilin tarvetta, eikä varsinkaan oikeuta syrjimiseen yrityspankkipalveluiden saatavuudessa. Pöytälaatikossa oleva osakeyhtiö tarvitsee samalla tavalla yrityspankkitilin kuin liiketoimintaa harjoittava Oy. Tililtä hoidetaan välttämättömät kulut, joita omalla kohdallamme ovat lähinnä pankin palvelumaksut, kirjanpitokulut ja vakuutusmaksut.

Danske Bank rikkoo lisäksi elinkeinonvapauslakia, estäessään yritykseltä välttämättömien pankkipalveluiden saatavuuden.

Pankkien yleisesti harjoittama liiketoiminnan estäminen on täysin mielivaltaista, ja ne harjoittavat passiivis-aggressiivista syrjintää, mitä vastaan ei pysty puolustautumaan koska pankit eivät ole velvoitettuja kertomaan, millä perusteella yritystiliä ei voi avata. Käytännössä pankit voivat evätä asiakkuuden millä tahansa tekaistulla syyllä. Pankit eivät annan yrityksille ja yrittäjille mitään mahdollisuuksia täydentää tietoja koska pankit eivät kerro, mikä mättää. Tämä on täysin kestämätöntä. Pankkien päätökset perustuvat yleensä vääriin tietoihin ja oletuksiin sekä syrjintään, niin kuin tässä Danske Bankin tapauksessa. Yrittäjillä ei ole minkäänlaista oikeusturvaa asian osalta. Ongelma on massiivinen ja yhteiskunnallisesti merkittävä, ja koskee monia yrittäjiä sekä yrittäjiksi aikovia. Se tiedostetaan ja silti sille ei tehdä mitään.

Jokainen yrittäjä joutuu yksin taistelemaan pankkien harjoittamaa syrjintää vastaan, oikeudestaan tehdä töitä omassa yrityksessään ja omistaa yritys sekä elinkeinon vapauden toteutumisen puolesta.

 

 

Loppusanat.

Ystävänpäivän vietto loppui tähän. Tämä oli viimeinen ystävänpäiväni. Päivän uusi merkitys itselleni on enää Syrjintäpäivä ja Lopullisen Tuhon Päivä. Vähän sama kuin joulu, mikä kerran elämässäni tuhottiin niin pahasti, ja jolloin kohtasin syvää niin pahuutta (ei mitään hyväksikäyttöä, toim. huom.), jälleen lähiomaisteni taholta, että sen viettäminen loppui kertaheitolla.

Raha voitti, niin kuin aina. Ihmisyydellä ja inhimillisyydellä ei ole merkitystä tällä planeetalla. Pankit ja lähiomaiseni saivat sen, mitä ovat janonneet syntymästäni asti; tuhosivat elämäni ja ihmisyyteni niin perusteellisesti kuin sen voi tehdä.

On jännä miettiä, mitä olisi voinut kaikkien osapuolten elämässä tapahtua, jos kaikki em. tahojen tuhoamiseeni käyttämä energia, ja niitä vastaan taistellessani käyttämäni energia olisi suunnattu yhteiseen hyvään, yrityksen ja liiketoiminnan eettiseen, ekologiseen ja kestävään kehittämiseen, yksilötason ja sitä kautta yhteiskunnallisen hyvinvoinnin lisäämiseen.

Jotkut ihmiset osaavat pelkästään tuhota, ja tuho on ylisukupolvista. Ei tarvitse pitää luentoa tunneperimästä ja ylisukupolvisten kierteiden katkaisemisesta, kaikille niin ei koskaan tapahdu. Ei ainakaan pankeille ja niiden parissa toimiville henkilöille. 

Sota on aina helpompaa kuin rauha.